Temat diagnostyki auta jest dość prostym zagadnieniem i dlatego myślę że każdy przeciętny użytkownik poradzi sobie z podstawowymi operacjami takimi jak odczyt błędów zapisanych w rejestrze lub odczyt parametrów live data. W zależności od marki auta jakim dysponujemy mamy do wyboru szereg narzędzi możliwych do wykorzystania. Poniżej przedstawię podstawowe programy jakie są dostępne dla mojego auta jakim jest BMW.

  • INPA  jest interfejsem diagnostycznym umożliwiającym diagnostykę podzespołów naszego auta. Do jego poprawnego działania wymagany jest odpowiedni interfejs potocznie zwany kablem. Program ten pozwala nam na między innymi odczyt oraz kasowanie błędów poszczególny podzespołów auta. Marki jakie obsługuje to oprogramowanie to BMW oraz Mini.

 

  • NCS program służący do modyfikowania ustawień poszczególnych modułów. Pracza programu ogranicza się do sczytania bieżącego wsadu sterownika oraz wgranie go po naniesieniu niezbędnych zmian w kodzie.

 

  • DIS zaawansowany program diagnostyczny służący do monitorowania pracy naszego BMW. Interfejs jest bardziej rozbudowany pozwala przeprowadzić testy poszczególnych elementów oraz wpłynąć na ich pracę(jeśli takowy wpływ jest możliwy). Program niestety posiada jedną wadę, mianowicie jest stary i nie współpracuje z nowszymi wersjami Windows. Ponadto praca nie zawsze jest w pełni płynna i wymaga od użytkownika chwili cierpliwości.

 

  • ISTA spełnia funkcję bardzo podobne jak DIS. Z tą różnicą iż ISTA jest oprogramowaniem nowszym i pozbawionym wcześniej wspomnianych wad DIS. Program ten posiada możliwość diagnostyki oraz kodowania poszczególnych interfejsów. Bez problemu obsłuży również młodsze modele aut.
Kategorie: Motoryzacja

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Stopka